Jak zvýšit atraktivitu nemovitosti a rychleji prodat?


Před tím, než budete číst dále, zkuste se zamyslet nad tím, jak spolehlivě zaručit, aby se Vaše nemovitost prodávala co nejdéle s tím, že budete muset dříve či později snižovat cenu.

Věřím, že způsobů jak toho docílit, najdete spoustu. Půjdeme na to ale obráceně – ukážeme si, jak prodat za co nejvíce v co nejkratším čase. Jedním ze způsobů, jak toho docílit je home staging.

Home staging je u nás snad kromě Prahy bohužel velmi málo využívaný obor. Přitom může přinést skvělé výsledky s využitím relativně malých prostředků. Je třeba brát jej jako investici, která v budoucnu přinese své ovoce. Tato investice přijde prodávajícího levněji než 1. snížení ceny.

Co je Home Staging?

 Jedná se o umění přípravy nemovitosti k prodeji nebo pronájmu na realitním trhu. Cílem je dosáhnout toho, aby se nemovitost jevila co nejatraktivnější pro co největší počet potenciálních zájemců o koupi nebo pronájem a zároveň, aby se prodala nebo našla nájemníky v co nejkratším čase za co nejvyšší možnou cenu.

Nejedná se o bytové návrhářství, nýbrž přípravu nemovitosti tak, aby byl prodej co nejvýnosnější pro prodávajícího.

Home staging by měl být finančně nenáročný a časově efektivní. Pracuje se s tím, co nemovitost nabízí, nové věci či dekorace se nakupují jen minimálně.

 

„Mezi stále rostoucím počtem nabídek nemovitostí na realitních serverech má Vámi prezentovaná nabídka 30-60 sekund na to, aby zaujala a dovedla zájemce až na prohlídku domu nebo bytu.“

 

Vychází se z toho, že většina lidí nemá prostorovou představivost a je třeba jim prostor a možnosti ukázat. Je-li to možné, nenechávejte místnosti prázdné. Jeví se totiž ve skutečnosti menší než ty vhodně vybavené.

 

„Stagované nemovitosti se prodávají až o 50% rychleji než domy neupravené“

 

Někdy se také v této souvislosti používá termín efekt hotelového pokoje. Pokud totiž navštívíte téměř jakýkoliv luxusnější hotel, místnosti jsou připraveny pro hosty právě tak, jak by měla vypadat Vaše nemovitost při prodeji – neosobně a přesto atraktivně – nejeví totiž žádné známky vkusu či preference předchozích hostů.

 

„Nikdy nedostanete druhou šanci udělat dobrý první dojem“

 

 Pár faktů o home stagingu

podle statistik si téměř 90% kupujících vybere dům na internetu. Na základě toho, jak na ně nabídka zapůsobí se rozhodnou, zda se přijdou nebo nepřijdou na nemovitost podívat. Z toho důvodu kvalitní fotografie, potažmo video připravené nemovitosti rozhoduje

  • Stagované nemovitosti se prodávají až o 50% rychleji než domy neupravené
  • Takto upravené nemovitosti se prodávají o téměř 7% vyšší cenu než neupravené.
  • Potencionální kupující se o koupi rozhodnou v rozmezí 30-60 vteřin po vstupu do domu
  • 90% potenciálních kupujících si nedokáže obrazně představit potenciál prostorů. Musíte jim to ukázat!

 

 

Konrétní kroky k tomu, jak připravit nemovitost k prodeji naleznete v mém e-booku: 

5 jednoduchých kroků k prodeji nemovitosti